O zdrowiu, zdrowych produktach żywnościowych, artykuły na temat zdrowia.

Wycinki z prasy

sobota, 24 lipca 2010

Francuzki wiecznie młode

Simone S. Oliver

Jeśli istnieje tajemny eliksir młodości, muszą go znać mieszkanki kraju nad Sekwaną. Dowodem jest niesłabnąca – mimo wieku – uroda 46-letniej Juliette Binoche, 66-letniej Catherine Denevue czy 56-letniej polityk Segolene Royal.

W mojej paryskiej dzielnicy często widuję pewną starszą kobietę. Zawsze ubrana jest perfekcyjnie, a kiedy idzie, można odnieść wrażenie, że kołysze się w takt muzyki, którą słyszy tylko ona. Ma wspaniałą figurę i piękny makijaż. A co najważniejsze, widać, że lubi być sobą. To właśnie ta paryżanka zwróciła moja uwagę na fakt, że Francuzki nie tracą wyczucia stylu, nawet kiedy się zestarzeją.

Oddajcie mi moją twarz!

Chociaż kobiety po obu stronach Atlantyku wiedzą, jak ładnie się zestarzeć, Amerykanki traktują dbałość o wygląd bardziej praktycznie, podczas gdy dla Francuzek – przynajmniej tych, które znam – pielęgnacja skóry, włosów czy ciała to przyjemny rytuał. Atrakcyjny wygląd jest tu priorytetem w każdym wieku, a dla paryżanek dbanie o urodę jest tak samo naturalne jak perfekcyjne wiązanie apaszki czy chodzenie w szpilkach po brukowanych ulicach. To tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie.

Jak dobrze wyglądać za sto złotych?

– Moja babcia zawsze mówiła, że nigdy nie powinnam zaniedbywać nawet najdrobniejszych szczegółów swojego wyglądu – mówi moja przyjaciółka Francoise Augier. Z kolei francuska aktorka Leslie Caron, która w wieku 79 lat nadal przypomina filmową Gigi sprzed pół wieku, przytacza ulubione powiedzenie swojej matki: – Skóra kobiety jest zbyt blada, aby pozostać goła.

Nie bez znaczenia jest fakt, że rodaczki Catherine Deneuve nigdy nie przybierają na wadze. Jeśli Francuzka zauważy na łazienkowej wadze jeden lub dwa dodatkowe kilogramy, zrobi wszystko, aby zmusić wskaźnik do powrotu w to samo miejsce. I to wcale nie za sprawą sportu czy ćwiczeń. Kiedy razem z mężem przyjechaliśmy do Paryża, poprosiliśmy naszego doradcę bankowego, by polecił nam dobrą siłownię. „Po co? Przecież siłownia to forma tortury” – usłyszeliśmy w odpowiedzi. Jedynym powszechnie akceptowanym sposobem na utratę kalorii jest chodzenie.

Jeśli Francuzka nie chodzi wystarczająco dużo, aby utrzymać dobrą figurę, zawsze są tabletki, kosmetyki albo zabiegi, które zrobią swoje. Apteczne półki uginają się od medykamentów na odchudzanie. Jeden z kremów obiecuje „przyspieszony ubytek ciała w miejscach odpornych na diety” (uda, biodra i pośladki). Kapsułki zapewniają płaski brzuch w cztery tygodnie. Na plakacie w paryskim metrze reklamuje się niewielkich rozmiarów pas wibracyjny, który rzekomo podczas jednej sesji zapewnia efekty równe wykonaniu 120 „brzuszków”.

W walce ze zmarszczkami, cellulitem, obwisłymi brzuchami, piersiami i pośladkami Francuzki chętnie korzystają z zabiegów kosmetycznych, masaży i różnego rodzaju terapii odnowy biologicznej. Do najbardziej popularnych należy talasoterapia, zabieg w wodzie morskiej opracowany przez samych Francuzów. Bardziej przedsiębiorcze kobiety jeżdżą też do ośrodków spa, korzystając z tego, że koszty takiego pobytu pokrywa państwowe ubezpieczenie: wystarczy tylko zdobyć skierowanie od lekarza.

Taki makijaż jest teraz modny

Jeśli chodzi o makijaż, Francuzki w prawie każdym wieku wyznają zasadę: im mniej, tym lepiej. Gruba warstwa podkładu zwykle podkreśla zmarszczki i pory, dlatego większość kobiet unika go na rzecz odrobiny różu. Te, które nakładają podkład, robią to tak, aby zlewał się ze skórą, aplikując go na krem nawilżający. Wszystko po to, by wyglądać jak najbardziej naturalnie. Do tego odrobina cienia na powieki, maskara i błyszczyk na ustach.

 1 2 Następne
http://uroda.onet.pl/1620033,2043,1979,,,francuzki_wiecznie_mlode,twarz_i_cialo.html

Jeść możemy wszystko, ale nie każdy produkt pomoże nam w walce z chorobą. Dlatego warto wiedzieć, jakie składniki odżywcze powinno zawierać codzienne menu. Czytaj więcej
W profilaktyce i leczeniu osteoporozy ważną rolę odgrywa właściwie dobrany jadłospis. Musi zawierać produkty, które dostarczają składniki odżywcze decydujące o dobrym stanie kości. Do składników tych należą wapń, witamina D oraz witamina K.

Wapń – najważniejszy

Ten składnik mineralny jest podstawowym budulcem kości. Nadaje im twardość i wytrzymałość. Podstawowym źródłem wapnia dla człowieka są produkty mleczne. Najwięcej tego pierwiastka zawierają sery podpuszczkowe i topione, jednak wysoka zawartość tłuszczu

UWAGA! Należy pamiętać, że zapotrzebowanie na wapń, zależnie od naszego wieku, wynosi od 800 do 1500mg dziennie.

(do 50% suchej masy) znacząco ogranicza ich spożycie. Dużo mniej wapnia znajduje się w serach twarogowych, a podobne ilości wapnia zawierają mleko i napoje mleczne. Osoby, które mają problemy gastryczne po spożyciu mleka (nietolerancja laktozy), mogą pić mleczne napoje fermentowane – jogurty, kefiry, zsiadłe mleko. Uczuleni na białko mleka krowiego mogą spożywać mleko kozie i jego przetwory. Warto dodać, że sery twarde kozie zawierają najwięcej wapnia ze wszystkich wyrobów mlecznych. Także mleko owcze jest bogatsze w wapń niż krowie.

Co natomiast polecić tym, którzy nie mogą w ogóle spożywać mleka i przetworów mlecznych? Czy są inne produkty, w których występuje wapń? – Dużą zawartością wapnia charakteryzują się ryby, które zjadamy wraz z ośćmi, m.in. sardynki i szprotki.

Dużo wapnia zawierają też suche nasiona soi i fasoli, a także ser tofu. W tym otrzymywanym z mleka sojowego twarożku zawartość wapnia jest podobna jak w serach topionych i kozich.

Większe ilości wapnia zawierają również niektóre warzywa – jarmuż, szczypior, kapusta, natka pietruszki, koper oraz brukselka, brokuły i fasolka szparagowa. Wapń występuje także w orzechach – laskowe mają go najwięcej. Również niektóre suszone owoce – figi, morele, rodzynki – zawierają sporo tego składnika. Do produktów o najwyższej zawartości wapnia należy mak (ok. 1300mg/ 100g).

Witamina D – konieczna

Dla zachowania zdrowych kości konieczna jest witamina D. Odgrywa ona istotną rolę w gospodarce wapniem w organizmie, zwiększa bowiem stopień wchłaniania tego pierwiastka z pożywienia, utrzymując w ten sposób jego prawidłowy poziom we krwi. Poza tym powoduje, że więcej wapnia wydalanego jest z moczem. Może też bezpośrednio wpływać na stan kości, gdyż jest niezbędna do wbudowywania wapnia w ich strukturę.
1 2 »
http://www.medonet.pl/zdrowie-na-co-dzien,artykul,1583228,1,pokarm-dla-kosci,index.html
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 8
<